MedicineNet'in haberine konu olan Tayvan'lı araştırmacıya göre, günde bir bardak veya daha fazla yeşil çay içmek sigaranın akciğer kanseri üzerindeki etkisini önlebilir. Araştırmacıya göre yeşil çayın etkisi özellikle kansere genetik olarak yatkın olmayan ve sigara kullanan kişilerde daha belirgin.
Tayvan'daki Chung Shan Tıp Üniversitesi master öğrencilerinden I-Hsin Lin "Antioksidanlar tümörün büyümesini engelleyebilir" diyor. Lin bulgularını geçtiğimiz günlerde California'da düzenlenene Uluslararası Akciğer Kanseri Çalışmaları Toplantısı'nda sundu.
Lin önleyici etkinin, özellikle üzerinde çalıştığı gruptaki, bazı araştırmalarda kanser riskiyle ilişiği bulunmayan belirli genlere sahip sigara kullanan kişiler üzerinde görüldüğünü söyledi.
Lin ve ekibi 170 akciğer kanseri ve hastası ve 340 sağlıklı kişi üzerinde çalıştılar. Ekip katılımcılara sigara kullanma, yeşil çay içme alışkanlıkları ve diğer yaşam tarzı faktörleriyle ilgili sorular sordular. Katılımcılar da geçmiş 5 yıla dair alışkanlıklarına dair cevaplar verdiler.
Araştırmacılar daha önceki araştırmalarda kanser riskiyle ilişkilendirilen genlerin olup olmadığını bulmak için katılımcıların genetik yapılarını incelediler. Bu genler arasında IGF1 IGF2, ve IGFBP3 bulunuyor.
Araştırma sonucuna göre sigara içen ve içmeyen kişiler arasında hiç yeşil çay içmeyen kişilerin günde en az bir bardak yeşil çay içen kişilere göre 5 kat daha fazla akciğer kanseri riski taşıdığı görüldü.
Sigara kullanan kişiler arasında ise yeşil çay içmeyenlerin, her gün bir bardak veya daha fazla içenlerden 13 kat daha fazla akciğer kanseri riski taşıdığı bulundu.
Kalıtsal olarak kansere yatkın olmayan ve yeşil çay içen kişilerin, akciğer kanserine yatkın genlere sahip ve yeşil çay içen kişilere göre yüzde 66 daha az kanser riski taşıdığı görüldü.
Çok sigara içen ve genetik olarak kansere yatkın kişilerin daha da yüksek risk taşıdığı bulundu.
Lin her ne kadar akciğer kanserini önlemenin en iyi yolunun sigarayı bırakmak olduğunu söylese de, "yeşil çay da riski azaltıyor gibi görünüyor" diyor.
Ancak Ohio'daki Cleveland Kliniği Taussig Kanser Enstitüsü doktorlarından Nathan Pennell araştırmadaki bulgular konusunda uyarıda bulunuyor : "Sigara içen kişiler arasında sadece 7 kişi günde bir bardak veya daha fazla yeşil çay içmiş. Bu da çoğunluğun hiç içmediği anlamına geliyor. Akciğer kanseri ve yeşil çay arasında kesin bir ilişki bulunmamış."
Bu yazı KanseriTedaviEt.com'da yayınlanmıştır - Yeşil Çay Sigara İçenlerde Akciğer Kanseri Riskini Azaltabilir
Yeşil Çay Sigara İçenlerde Akciğer Kanseri Riskini Azaltabilir
KanseriTedaviEt.com | Salı, Ocak 19, 2010 | 0 yorum » | Yazı boyutu :
Etiketler :
Akciger Kanseri,
Beslenme,
Cay,
Diyet,
Genetik,
Haber,
IGF-1,
IGF-2,
IGFBP3,
Sigara,
Yesil Cay
Bu ay en çok okunanlar
-
Aşağıda derlemiş olduğum orjinali 19.02.2009 tarihli yazıyı WebMD sitesinden aldım. Yazar R. Morgan Griffin, kanser ve kemoterapi konusunda...
-
The Wall Street Journal'da yayınlanan bu makale , neredeyse bütün prostat kanseri tedavi yöntemlerini inceliyor ve her birinin artılarını ek...
-
Uzun süre geçmeyen yaraları dikkate alın. Çünkü inatçı yaralar dudak kanserinin belirtisi olabilir. Güneş, sigara ve aşırı alkol tüketimin...
-
Başta akciğer, lenf bezi olmak üzere çeşitli kanser türlerinde tanı ve metastaz aşamasında, son teknolojik cihaz PET-BT ile yüzde 95 oranınd...
-
İngiliz ve Danimarkalı bilim insanlarının kanser hastaları üzerinde denediği vitamin kokteyli hastaların daha uzun yaşamalarını sağladı. A...
-
Ankara Üniversitesi (AÜ) Tıp Fakültesi Hematoloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Osman İlhan, yaygın olarak 65 yaş üstü insanlarda görül...
-
Bazı meme kanseri türlerinin tedavisinde kullanılan Tamoxifen adlı ilacın, akciğer kanserine yakalananlarda da etkili olabileceği belirlendi...
-
Ulusal Kanser Enstitüsü 'nün web sitesinde 18.11.2008 tarihinde yayınlanan habere göre, piyasadaki mevcut kemoterapi ilacı olan daunorubici...
-
Oncotype Dx testi, yan etkileri ile yaşam kalitesini önemli ölçüde düşüren kemoterapiye gerek olup olmadığını belirliyor. Testte düşük riskt...
-
Karaciğer kanseri tedavisinde, en yeni yöntemlerden biri olan ''Radyoaktif Mikroküreler'' sayesinde, tümörlü doku yok edilirken sağlam dokul...
0 yorum
Yorum Gönder