MedicineNet'in haberine göre daha çok güneşe çıkmak ve daha çok süt tüketmek kolon kanserine karşı koruma sağlayabilir. Avrupa'daki araştırmacılar gün ışığı vitamini de denen D vitaminini yüksek seviyelerde alan kişilerin daha düşük kolon kanseri riski taşıdığınu buldular.
Bulgular D vitamininin kolon kanserine karşı koruma sağladığına ve hastaların sağkalım oranlarını artırdığına dair dair yeni kanıtlar ortaya koyuyor.
Cilt güneş ışınlarını absorbe ettikten sonra vücut D vitamini üretiyor. D vitamini ayrıca süt ve tahıl gibi belli başlı besinler tüketilerek de alınabiliyor. Ancak çok az gıdada bu vitamin doğal olarak bulunuyor.
Yapılan çalışmada araştırmacılar kalın bağırsak kanseri riski taşıyan kişilerde kandaki D vitamini oranlarına ve tüketilen D vitamini ve kalsiyum miktarı arasındaki ilişkiyi incelediler. Bulgular 10 Batı Avrupa ülkesinden 520 bin kişinin katılımıyla gerçekleştirilen European Prospective Investigation into Cancer Study (EPIC) isimli araştırmadan elde edilen bilgilere dayandırıldı. Katılımcılar 1992 ve 1998 yılları arasında kan örnekleri verdiler, beslenme ve yaşam tarzıyla ilgili anketleri cevapladılar.
Takip süresi boyunca 1248 kişiye kalın bağırsak kanseri teşhisi kondu. Araştırmacılar bu hastaların beslenme alışkanlıklarını ve yaşam tarzlarını aynı sayıda sağlıklı kişininkiyle karşılaştırdılar. Kanında yüksek seviyelerde D vitamin olan kişilerin daha düşük seviyelere sahip kişilere göre yüzde 40 oranında daha az kalın bağırsak kanseri riski taşığı bulundu.
Bu bulgulara karşın D vitamini seviyesini yükseltmek için hangi yolun en iyisi olduğu bir tartışma konusu olabilir. D vitaminin sağlığa faydası her geçen gün daha çok bahsedilir hale geldiği için insanlar daha çok bunu hap olarak almayı tercih edebilirler. Ancak araştırmacılar kandaki D vitamini seviyesini artırmak için vitamin hapı almanın, dengeli beslenme ve güneş ışığı yoluyla vitamin almaktan daha etkili olup olmadığının henüz kesinleşmediği belirtiyorlar. Araştırmacılar yüksek dozda D vitamini hapı kullanmanın uzun süreli etklierinin araştıran çalışmaların henüz yapılmadığı konusunda uyarıyorlar.
Bu yazı KanseriTedaviEt.com'da yayınlanmıştır -
D Vitamini Kolon Kanseri Riskini Düşürebilir
KanseriTedaviEt.com | Pazartesi, Ocak 25, 2010 | 0 yorum » | Yazı boyutu :
Etiketler :
D Vitamini,
Haber,
Kalin Bagirsak Kanseri,
Kolon Kanseri
Bu ay en çok okunanlar
-
Aşağıda derlemiş olduğum orjinali 19.02.2009 tarihli yazıyı WebMD sitesinden aldım. Yazar R. Morgan Griffin, kanser ve kemoterapi konusunda...
-
The Wall Street Journal'da yayınlanan bu makale , neredeyse bütün prostat kanseri tedavi yöntemlerini inceliyor ve her birinin artılarını ek...
-
Uzun süre geçmeyen yaraları dikkate alın. Çünkü inatçı yaralar dudak kanserinin belirtisi olabilir. Güneş, sigara ve aşırı alkol tüketimin...
-
Başta akciğer, lenf bezi olmak üzere çeşitli kanser türlerinde tanı ve metastaz aşamasında, son teknolojik cihaz PET-BT ile yüzde 95 oranınd...
-
İngiliz ve Danimarkalı bilim insanlarının kanser hastaları üzerinde denediği vitamin kokteyli hastaların daha uzun yaşamalarını sağladı. A...
-
Ankara Üniversitesi (AÜ) Tıp Fakültesi Hematoloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Osman İlhan, yaygın olarak 65 yaş üstü insanlarda görül...
-
Bazı meme kanseri türlerinin tedavisinde kullanılan Tamoxifen adlı ilacın, akciğer kanserine yakalananlarda da etkili olabileceği belirlendi...
-
Ulusal Kanser Enstitüsü 'nün web sitesinde 18.11.2008 tarihinde yayınlanan habere göre, piyasadaki mevcut kemoterapi ilacı olan daunorubici...
-
Oncotype Dx testi, yan etkileri ile yaşam kalitesini önemli ölçüde düşüren kemoterapiye gerek olup olmadığını belirliyor. Testte düşük riskt...
-
Karaciğer kanseri tedavisinde, en yeni yöntemlerden biri olan ''Radyoaktif Mikroküreler'' sayesinde, tümörlü doku yok edilirken sağlam dokul...
0 yorum
Yorum Gönder