Cancer Research UK'in haberine göre, piyasada satılan multi vitamin ve mineral hapların kanser önleyici özelliği olduğuna dair kesin kanıtlar bulunmuyor. Hatta bu tip hapların kanseri tetikleyebileceğini gösteren bazı araştırmalar var.
Dünya Kanser Araştırma Fonu'na (WCRF) bağlı çalışan bir uzman, yüksek doz vitamin ve mineral haplarının yarardan çok zararı olabileceğine karşı uyarıda bulundu.
WCRF'da tıp ve bilim danışmanı olarak görevli Profesör Martin Wiseman düşük dozajli hapların bazı kişilere önerebileceğini, ancak yüksek dozajlı hapların kanser riski üzerindeki etkilerinin tahmin edilmesinin güç olduğunu belirtti.
WCRF bu nedenle kanser riskini azaltmak isteyenlerin vitamin ve mineralleri yükse dozajlı haplar yerine sağlık beslenme yoluyla almalarını öneriyor.
Profesör Wiseman "Birçok kişi bu tip haplarla kanser riskini azaltabileceğini düşünüyor, ancak kanıtlar bu savı desteklemiyor. Bir tür diyet, bazı gıdaların yüksek miktarda tüketilmesinin kanseri önleyebileceğini iddia etse de, bu gıdaları tablet şeklinde almak aynı anlama gelmiyor. Aslında bu hapları yüksek dozda almanın etkileri şu an için tam olarak tahmin edilemiyor ve bunlar sağlık için zararlı olabilir" diyor.
Wiseman bu tip hapların öncelikle kanser riski fazla olan gruplar üzerinde test edilmesi gerektiğini ve bazı çalışmalar bu hapların kanser riskini düşürebileceğini gösterse de, diğer çalışmaların bunu göstermeyebileceğini belirtiyor. "Bu şu anlama geliyor, bu hapların genel nüfus üzerindeki etkilerinin risk mi yoksa fayda mı teşkil ettiğini henüz bilemiyoruz. Bazı kişiler şu anda kendilerine faydadan çok zarar veriyor olabilirler."
Profesör Wiseman ayrıca bazı araştırmaların, yüksek dozda alınan tamamlayıcı haplarla bazı kanser türlerinde yüksek risk arasında bir ilişkiyi gösterdiğini vurguluyor.
Örneğin beta-karoten haplarının sigara kullanan kişilerde akciğer kanseri riskini artırdığı bulunmuş.
Ek olarak alınan hapların gıdalarda bulunan yararlı maddelerle aynı faydayı sağlamadığını belirten Wiseman, düşük dozda alınan tamamlayıcı hapların kanser riski üzerindeki etkilerini görmek için de daha fazla araştırma yapılması gerektiğini belirtiyor. "O zamana kadar yapılacak en iyi şey tamamlayıcı hap kullanmaktansa meyve-sebze ağırlı sağlıklı bir diyet yapmak."
Bu yazı KanseriTedaviEt.com'da yayınlanmıştır - Multivitaminlerin Kanser Üzerindeki Etkisi Henüz Kesin Değil
Multivitaminlerin Kanser Üzerindeki Etkisi Henüz Kesin Değil
KanseriTedaviEt.com | Çarşamba, Ekim 21, 2009 | 0 yorum » | Yazı boyutu :
Etiketler :
Beslenme,
Beta Karoten,
Diyet,
Haber,
Multivitamin
Bu ay en çok okunanlar
-
Aşağıda derlemiş olduğum orjinali 19.02.2009 tarihli yazıyı WebMD sitesinden aldım. Yazar R. Morgan Griffin, kanser ve kemoterapi konusunda...
-
The Wall Street Journal'da yayınlanan bu makale , neredeyse bütün prostat kanseri tedavi yöntemlerini inceliyor ve her birinin artılarını ek...
-
Uzun süre geçmeyen yaraları dikkate alın. Çünkü inatçı yaralar dudak kanserinin belirtisi olabilir. Güneş, sigara ve aşırı alkol tüketimin...
-
Başta akciğer, lenf bezi olmak üzere çeşitli kanser türlerinde tanı ve metastaz aşamasında, son teknolojik cihaz PET-BT ile yüzde 95 oranınd...
-
İngiliz ve Danimarkalı bilim insanlarının kanser hastaları üzerinde denediği vitamin kokteyli hastaların daha uzun yaşamalarını sağladı. A...
-
Ankara Üniversitesi (AÜ) Tıp Fakültesi Hematoloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Osman İlhan, yaygın olarak 65 yaş üstü insanlarda görül...
-
Bazı meme kanseri türlerinin tedavisinde kullanılan Tamoxifen adlı ilacın, akciğer kanserine yakalananlarda da etkili olabileceği belirlendi...
-
Ulusal Kanser Enstitüsü 'nün web sitesinde 18.11.2008 tarihinde yayınlanan habere göre, piyasadaki mevcut kemoterapi ilacı olan daunorubici...
-
Oncotype Dx testi, yan etkileri ile yaşam kalitesini önemli ölçüde düşüren kemoterapiye gerek olup olmadığını belirliyor. Testte düşük riskt...
-
Karaciğer kanseri tedavisinde, en yeni yöntemlerden biri olan ''Radyoaktif Mikroküreler'' sayesinde, tümörlü doku yok edilirken sağlam dokul...
0 yorum
Yorum Gönder