Cancer Research UK'in haberine göre çok kırmızı et ve işlenmiş et yiyenlerin kansere yakalanma riski, daha az yiyenlere göre çok daha fazla. Bu kişilerde kanser harici sebeplere bağlı ölümler, özellikle de kalp krizi daha fazla görülüyor.
Amerika araştırmacılara göre düzenli olarak çok miktarda kırmızı veya işlenmiş et tüketen kişilerin kanserden ölme şansı çok daha yüksek.
Maryland'deki Ulusal Kanseri Ensititü'sündeki bir grup, Diet ve Sağlık araştırmasına katılan 500.000'den fazla kişinin verilerini analiz etti.
1995'de programa katılan ve o zaman yaşları 50 ve 71 arasında olan katılımcılar beyaz, kırmızı ve işlenmiş et (salam, sucuk vb.) tüketimleriyle ilgili bilgi verdiler.
10 yıl sonra 47.976 erkek and 23.276 kadın hayatını kaybetti. Araştırmacıların bulgularına göre daha çok kırmızı et (günde her 1000 kaloride 62.5 gr) yiyen kadın ve erkeklerin (her beş kişiden biri) yemeyenlere göre kanser sebebiyle ölüm riski daha fazla.
Bu kişilerin ayrıca başka bir sebeple ölüm riski de daha fazla, özellikle de kalp krizi riski.
Ayrıca daha fazla işlenmiş et (günde her bin kaloride 22.6 gr) tüketen kişilerin de genel ölüm, kansere veya kalp krizine bağlı ölüm riskleri de daha fazla.
Buna karşın daha fazla beyaz et yiyen kişilerin çok daha az ölüm (genel veya kansere bağlı) riskiyle karşı karşıya olduğu görüldü.
Archives of Internal Medicine dergisindeki yazılarında araştırmacılar şöyle diyor : "Genel ölümlere baktığımızda, eğer daha az kırmızı et tüketselerdi erkek ve kadınlardaki ölümlerin yüzde 11'inin önlenebileceğini görüyoruz. Bu sonuçlar Amerikan Kanser Araştırmaları Enstitüsü ve Dünya Kanser Araştırmaları Fonu'nun daha az kızmızı ve işlenmiş et yememiz konusundaki önerisini destekliyor."
Cancer Research UK'in yöneticilerinden Ed Yong şöyle yorumluyor: "Şu anki durum gösteriyorki, dünyada yeme alışkanlıkları ve kanser araşındaki ilişkiyi inceleyen en büyük iki araştırmaya göre, daha fazla kırmızı et veya işlenmiş et tüketen kişilerin kansere yakalanma riski daha fazla."
"Kimse pastırma veya burger yemeyi kesmenizi söylemiyor. Fakat bu büyük çalışmalardan çıkan sonuçlar bizlere bu etleri tüketimimizi azaltmamızın, kanser ve diğer hastalıklara bağlı ölümlerinde azalması anlamına geldiğini gösteriyor."
"Bu çalışmaya göre en çok et yiyen kişiler günde 160 gr kırmızı veya işlenmiş et yemişler. En yiyen kişilerde ise bu oran günde 25 gr'mış."
"Cancer Research UK olarak şunu öneriyoruz, kanser riskini azatlmak istiyorsanız lifli gıdalar, meyve sebze ağırlıklı ve daha az doymuş yağ, tuz, kırmızı veya işlenmiş etin olduğu bir diyet uygulayın."
Bu yazı KanseriTedaviEt.com'da yayınlanmıştır - Kırmızı Et ve İşlenmiş Et Tüketimi Kanser Riskini Artırıyor
Kırmızı Et ve İşlenmiş Et Tüketimi Kanser Riskini Artırıyor
KanseriTedaviEt.com | Cuma, Mart 27, 2009 | 0 yorum » | Yazı boyutu :
Etiketler :
Beslenme,
Beyaz Et,
Diyet,
Islenmis Et,
Kirmizi Et
Bu ay en çok okunanlar
-
Aşağıda derlemiş olduğum orjinali 19.02.2009 tarihli yazıyı WebMD sitesinden aldım. Yazar R. Morgan Griffin, kanser ve kemoterapi konusunda...
-
The Wall Street Journal'da yayınlanan bu makale , neredeyse bütün prostat kanseri tedavi yöntemlerini inceliyor ve her birinin artılarını ek...
-
Uzun süre geçmeyen yaraları dikkate alın. Çünkü inatçı yaralar dudak kanserinin belirtisi olabilir. Güneş, sigara ve aşırı alkol tüketimin...
-
Başta akciğer, lenf bezi olmak üzere çeşitli kanser türlerinde tanı ve metastaz aşamasında, son teknolojik cihaz PET-BT ile yüzde 95 oranınd...
-
İngiliz ve Danimarkalı bilim insanlarının kanser hastaları üzerinde denediği vitamin kokteyli hastaların daha uzun yaşamalarını sağladı. A...
-
Ankara Üniversitesi (AÜ) Tıp Fakültesi Hematoloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Osman İlhan, yaygın olarak 65 yaş üstü insanlarda görül...
-
Bazı meme kanseri türlerinin tedavisinde kullanılan Tamoxifen adlı ilacın, akciğer kanserine yakalananlarda da etkili olabileceği belirlendi...
-
Ulusal Kanser Enstitüsü 'nün web sitesinde 18.11.2008 tarihinde yayınlanan habere göre, piyasadaki mevcut kemoterapi ilacı olan daunorubici...
-
Oncotype Dx testi, yan etkileri ile yaşam kalitesini önemli ölçüde düşüren kemoterapiye gerek olup olmadığını belirliyor. Testte düşük riskt...
-
Karaciğer kanseri tedavisinde, en yeni yöntemlerden biri olan ''Radyoaktif Mikroküreler'' sayesinde, tümörlü doku yok edilirken sağlam dokul...
0 yorum
Yorum Gönder